2023 | |
|
VU GMC studentai geriausiu 2023 m. dėstytoju išrinko prof. hab. dr. Juozą Rimantą Lazutką, kuris yra genetikos studijų programos komiteto pirmininkas, studentams dėsto šiuos dalykus: Eukariotų chromosomų struktūra ir funkcijos, Genetikos principai ir koncepcijos bei vadovauja magistriniams ir doktorantų darbams. Sveikiname ir linkime išugdyti dar daug genetiką mylinčių studentų! Studentų atsiliepimai ir vertinimai: Tai dėstytojas, kuris garsina ne tik Gyvybės mokslų centro vardą, bet taip pat ir visos Lietuvos. Be galo išmintingas ir daug žinantis žmogus, visada atsako į studentų klausimus, skiria savo laisvą laiką individualioms studentų konsultacijoms po atsiskaitymų, padeda priimti teisingus, su studijomis ir profesine ateitimi susijusiais klausimais. Jis niekada nepaliks studento nežinioje, dalinsis įdomiausiais ir naujausiais su dalyku susijusiais šaltiniais, suteikia erdvę užduoti klausimus. Profesorius nepaprastai rūpestingas, daro viską, kad užtikrintų kiekvieno studento gerovę ir sėkmę. Jo atsiskaitymai ganėtinai sudėtingi, tačiau studentai po jų tikrai supranta, ką mokėsi ir kaip išmoktą medžiagą turėtų panaudoti ateityje, kad tikrai suprastų jo dėstomą dalyką tinkamai. Profesorius taip pat visada vizualizuoja dalykus, kuriuos mokosi studentai – rodo daug įvairių vaizdo įrašų, 3D modelių, kurie leidžia dar geriau suprasti dėstomą medžiagą. |
2022 | |
|
Geriausia VU Gyvybės mokslų centro dėstytoja išrinkta GMC Biomokslų instituto Botanikos ir genetikos katedros dėstytoja dr. Radvilė Rimgailė-Voicik. Studentų simpatijas ir titulą pelniusi dėstytoja sako, jog jai šis apdovanojimas yra maloni ir netikėta staigmena, sukurianti kalėdišką nuotaiką. Gavus tokį įvertinimą nejučiomis norisi pasitempti, mesti sau dar vieną iššūkį, pasiūlyti naujų įtraukių būdų pažinti augalus. „Turiu viziją, kad Lietuvoje fundamentiniai augalų mokslai bus stiprūs ir konkurencingi, o botanikos disciplina ne tik neišnyks iš universitetų tvarkaraščių, bet ir taps daugelio hobiu. Manau, kad empirines žinias apie augalus padedantys kaupti moksliniai tyrimai turi būti finansuojami, o stiprios fundamentinius augalų populiacijų funkcionavimo, fiziologijos klausimus nagrinėjančios mokslinės grupės turėtų veikti ne tik užsienio, bet ir Lietuvos universitetuose“, - pasakoja R. Rimgailė-Voicik. Penkerius metus VU GMC dėstanti botaniką ji sako ieškanti naujų ir patrauklių būdų kovoti su aklumu augalams (angl. plant blindness). „Visuomet siekiu sukurti atvirą, autentišką ryšį su studentais. Šį apdovanojimą priimu kaip išbandytų skirtingų dėstymo, atsiskaitymo, lauko praktikos įgyvendinimo metodų įdirbio įvertinimą. Stengiuosi sukurti vertingą ir nevienadienį paskaitų turinį. Noriu, kad studentai ne tik įsisavintų privalomą medžiagą, bet ir praplėstų akiratį, susidurtų su nepaprastai įdomiu, paslaptingu ir dar neatrastu gyvuoju pasauliu“, - apie tai, kuo galbūt patraukia studentų dėmesį jos paskaitos, spėja R. Rimgailė-Voicik. Paklausta ko jiems, o ir visai bendruomenei palinkėtų, geriausia 2022 m. dėstytoja sako: „Iš prigimties esu optimistė ir maksimalistė. Savo pavyzdžiu ir istorijomis apie pasaulio botanikų mokslinius interesus norisi studentus įkvėpti, padrąsinti, kad ir jie gali būti bei reikštis šiame pasaulyje pačiais įvairiausiais būdais. Ir jeigu mato save mokslininko kelyje, tai taip pat yra įmanoma. Ateinančiais 2023-aisiais norėčiau visai Vilniaus universiteto bendruomenei palinkėti kurti ir išlaikyti santykį su mus supančia aplinka bei pastebėti augalus joje.“ |
2021 | |
VU Gyvybės mokslų centre geriausio dėstytojo įvertinimas atiteko Mikrobiologijos studijų programų dėstytojai doc. dr. Renatai Gudiukaitei. Ji dėsto Mikrobiologijos, Mikrobiologijos ir biotechnologijos, Pramoninės biotechnologijos/mikrobiologijos, Sistemų biologijos kursus, kursą Mikrobiologija ir mikroorganizmai pramoniniuose procesuose, dalį BUS kurso Mikroorganizmų pasaulis. |
|
2020 | |
VU Gyvybės mokslų centre geriausio dėstytojo įvertinimas atiteko Mikrobiologijos studijų programų dėstytojai prof. Nomedai Kuisienei. Studentai prof. Nomedą Kuisienę apibūdinas kaip puikią dėstytoją, gebančią įtraukti į dėstomą dalyką ir skatinti žingeidumą. Ji sukuria grįžtamojo ryšio aplinką skatindama klausti ir domėtis, teikti pastebėjimus žodžiu. Kuria kolegišką atmosferą, gerbia studentus. Profesorė pasižymi puikiais oratoriniais sugebėjimais. Ji sklandžiai tęsė darbą su studentais ir tada, kai COVID-19 įtakoto karantino metu užsiėmimai turėjo persikelti į virtualią erdvę - tai jai nebuvo kliūtis. |
|
2019 | |
VU Gyvybės mokslų centre geriausio dėstytojo įvertinimas atiteko lektoriui Vilmantui Gėgžnai Studentai džiaugiasi dėstytojo entuziazmu, jie vertina, kad juos yra stengiamasi kuo daugiau išmokyti. Dėstytojas visuomet atsižvelgia į studentų nuomonę, atsako į visus klausimus. Dalykas yra tikrai įdomus. Taip pat studentams patinka, kad dėstytojas nebijo keistis ir tobulėti. |
|
2018 | |
|
Neurobiologas, biofizikas, biomedicinos mokslų daktaras, 2018 metais išrinktas geriausias VU GMC dėstytojas, profesorius Osvaldas Rukšėnas. Profesorius dėsto labai aiškiai ir suprantamai, pateikia daug pavyzdžių, schemų ir iliustracijų, naujausius mokslinius duomenis ir faktus, niekada neskaito iš skaidrių, o viską pasakoja ir aiškina, kas padeda suprasti sudėtingą dalyką bei lengviau įsiminti didelį kiekį informacijos. Dėstytojas domisi savo sritimi, meile mokslui ir dalykui dalinasi su studentais, turi iškalbos dovaną, sudaro puikią atmosferą, sudomina kiekvieną studentą taip, kad paskaitos apibūdinamos „kaip muzika ausims ir protui“. O. Rukšėnas gerbia studentus, laiko juos lygiaverčiais, visada atsako į iškilusius klausimus, yra žmogiškas ir tolerantiškas. Profesorius naudojasi Virtualiąja mokymosi aplinka – ten yra įkelta paskaitų, laboratorinių darbų medžiaga, detalus visų metų planas, taip pat šioje sistemoje pateikiami atsiskaitymai. O. Rukšėno paskaitos įvardijamos kaip vienos įdomiausių. Profesorių įkvepia: |
2017 | |
|
Geriausia VU Gyvybės mokslų centro dėstytoja išrinkta GMC prof. Edita Sužiedėlienė. Jos dėstoma medžiaga yra paruošta pagal naujausias mokslines publikacijas (kartais tik 1-2 savaičių senumo). Sudėtingesni atvejai ar mechanizmai schematiškai braižomi lentoje. Paskaitos dėstomos aiškiai ir suprantamai, kartais užtęsiamos norint išdėstyti pradėtą temą iki galo. Paskaitų metu dėstytoja bendrauja su studentais: užduoda klausimų, domisi ar viską suprato. Kilus neaiškumams, tema iš naujo yra detaliai pakartojama, noriai atsakinėja į kiekvieną studento užduotą klausimą ir stengiasi paaiškinti taip, kad studentas suprastų. Grįžtamasis ryšys po atsiskaitymų dažnai teikiamas individualiai studentams, aptariant kiekvieną neaiškų klausimą. Taip pat dėstytoja noriai priima grįžtamąjį ryšį iš studentų semestro metu ir pagal pateikiamus pasiūlymus atnaujina dėstymo metodus bei kurso medžiagą. Dėstytoja suteikia galimybę studentams kelti ne tik dalykines, bet ir bendrąsias kompetencijas: vykdomas aktualių mokslinių straipsnių nagrinėjimas grupėse ir pristatymas žodžiu. Dėstytoja naudojasi VMA, visa reikalinga medžiaga yra sukeliama laiku. Atsiskaitymai taip pat vyksta VMA. Atsiskaitymų vertinimas yra objektyvus ir kiekvieno taško praradimas pagrindžiamas argumentais. Patys atsiskaitymai yra orientuoti į studentų kompetencijų patikrinimą, o ne medžiagos iškalimą. Dėstytoja noriai konsultuoja studentus, kurie abejoja savo pasirinkimu studijuoti molekulinę biologiją. Padeda susirasti ir nukreipia studentus, kurie ieško laboratorijos praktikai atlikti. Aktyviai prisideda prie molekulinės biologijos studijų programos tobulinimo, nuolat nagrinėja studentų atsiliepimus. Ši dėstytoja neabejotinai yra puikaus pedagogo ir asmenybės pavyzdys, todėl yra verta geriausio dėstytojo vardo. |